Yıl: 1, Sayı: 1, Yaz 2014
İÇİNDEKİLER
Tuba Aydınoğlu Analysis of Kendi: The Reflexive Pronoun Acquisition in Turkish Türkçede Kendi Dönüşümlü Zamirinin Analizi |
7 |
Osman Coşkun Grammaire Turque À l’Usage des Français et Anglais Kitabında Hedef Dillere Aktarılan Deyim ve Kalıpların Çeviride Eşdeğerlilik (Équivalence) Yöntemine Göre Tahlili An Analysis of the Idioms and Structures Transfered to the Target Language Based on Equivalence Method in Translation in Grammaire Turque À l’Usage des Français et Anglais |
19 |
Halit Çelik Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Türkiye'de Kültüre ve Dine Ait Algıları The Perception of the Learners Who Learn Turkish as a Foreign Language about the Culture and Religion in Turkey |
41 |
Dursun Demir Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim Kitaplarının Kültürel İçeriği Cultural Content in Textbooks Teaching Turkish as a Foreign Language |
53 |
Hüseyin Göçmenler Beden Dilinin Yabancılara Türkçe Öğretimi Açısından Önemi The Importance of Body Language in Teaching Turkish as a Foreign Language |
63 |
Belma Haznedar Morphological Variability in Early Childhood Turkish: Evidence from Case Marking Erken Çocukluk Döneminde Türkçenin Morfolojik Değişkenliği: İsmin Hâlleri Örneği |
75 |
Seda Kuşçu Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Öğretmen Bilişi ve Öğrenci İnanışları Teacher Cognition and Student Beliefs in Teaching Turkish as a Foreign Language |
111 |
Filiz Mete, Ahmet Asar Üniversite Programlarında Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretmeni Alan Yeterliklerinin Araştırılması Study of Program Competences of Turkish Teacher as a Foreign Language in the University Programs |
121 |
Derya Yaylı, Demet Yaylı Tür Odaklı Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Genre-Based Foreign Language Teaching and Turkish as a Foreign Language |
143 |